10 let za námi

14.1.2012 byl vytvořen první příspěvek na těchto stránkách. Ano, už je to 10 let, co web, který byl původně zaměřen na podporu inovátorství a nových myšlenek, funguje. Napříč změnami, kterými si Důl ČSM prošel a tím, co ho ještě čeká, je to dlouhá doba. V současné době je hornictví a těžba uhlí opět horké téma. Naštěstí se podařilo udržet provoz.

Otazníky zůstávají, odpověď na některé otázky přinese čas. Je zábavné sledovat, jak se názory ve společnosti mění. S prožitými více jak 37 lety života v hornictví si troufám říci, že na některé věci mám svůj vlastní názor. Život mě poučil a naučil. Vždy se dívám do historie a vzpomínám si na přísloví „wartki guvno řiť targo“. Taky vzpomínám na slova svého přítele „hlavně nedělat žádné prudké pohyby“. Doufám, že se na tyto moudra v dnešní době nezapomene.

Možná naléhavěji, než kdysi, potřebujeme souznění s lidmi a vytvoření jednotného týmu. Lidé musí věřit slovům vedení a vedení musí věřit lidem. Vše je o tom, jak se nastaví strategie.

Tvorba strategie představuje jeden z nejvýznamnějších procesů v řízení firmy. Kvalitně zpracovaná strategie a její implementace je výsledkem souboru klíčových rozhodnutí strategické povahy, jejichž cílem je efektivně alokovat zdroje a zajistit firemní prosperitu v náročném konkurenčním prostředí.

Ano, chápu, že je těžké zvolit strategii, když je okolní prostředí nestabilní. Některé rozhodnutí ale musí být strategická. Dokážete si představit vodárny, které by přestaly lidem dodávat pitnou vodu, protože je to pro ně nerentabilní? Asi ne, že?

Stejné by to mělo být i s uhlím, které je strategickou surovinou. Vykopat dostupné zásoby i za cenu dotací státu a potom se bavit o zasypání dolů. Nyní je doba, kdy lze měnit špatná rozhodnutí. Na tom postavit program na dalších 20-30 let. A hlavně s kým to vykopat, jinak se budeme bavit „za co“ to koupíme. Zelený Green Deal už asi všechny populisty vyléčil. Pokud ne, tak je vyléčí letošní zima.

Proto naléhavěji, než kdy jindy bude důležitá práce s lidmi a nastavení motivace a stimulace. Bez strategie v oblasti zajištění lidských zdrojů se to neobejde. Ale z historie tohoto webu už víte, že aby lidé zůstali věrni firmě, na to jenom peníze nestačí. Musejí chtít. Vraťte se zpět na článek, „Proč lidé odcházejí.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..