Hodnocení zaměstnanců

Hodnocení zaměstnanců

Nedostatečné, nespravedlivé nebo nevhodně prováděné hodnocení patří k hlavním příčinám pracovní demotivace. Někdy dokonce ještě závažnějším, než je nespokojenost s výší platu. Přesto je hodnocení zaměstnanců ze strany jejich vedoucích často zatíženo chybami.

Hodnocení zaměstnanců je nástrojem řízení pracovního výkonu zaměstnanců. Umožňuje vedoucím zaměstnancům usměrňovat a stimulovat zaměstnance k dosažení požadovaného pracovního výkonu prostřednictvím zpětné vazby o skutečném pracovním výkonu.

Protože hodnocení podřízených, pokud je objektivní a zaměstnanci jsou s ním pravidelně seznamováni, by mělo mít úzkou návaznost na jejich odměňování a proto je zaměstnanci obzvlášť citlivě vnímáno. Dle mého názoru je to ta část práce, kterou vedoucí dělá nejvíce nerad, protože ho v hodně případech čeká složité vysvětlování proč vidí věci jinak než zaměstnanec a musí tyto skutečnosti pravdivě zdůvodnit. Hodnocení často poukáže na zaběhnuté praktiky na pracovišti, které ovládá několik „vyvolených“ a na názor ostatních se nebere zřetel.

Je hodně způsobů, jak hodnocení provádět, většinou jsou to metody vypracované týmy psychologů a zkušených manažerů. Každá z nich má svá pro i proti, včetně způsobu použití a vyhodnocení. Čas od času vás s nimi budu seznamovat.

 

Zdroj: volně upraveno a doplněno z internetu

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..